Saturday, September 6, 2008

First week of school

So, I've survived my first week of school fairly well. The classes here are fairly simple(I skipped a grade and it's still......), Math is a like 7&8th grade, and all the others are okay, the only subject I'm struggling with is ... ..English(Big surprise....), I've already had to write a whole page of things for homework and an essay(Oh the dreaded essay...) for this weekend on whether a old man in a story by Mark Twain is a lunatic.....
Jarvis Collegiate Institute is a typical American/Canadian high-school, people running to catch classes, people late for classes, people talking in the hall, people being sent to the VP's office for having a hat on..... You get it.
Anyway, the first week of school is interesting enough to make me go to school next week(like I have a choice) so I'll be posting more once I have the time(and stuff to write).

7 comments:

Unknown said...

(我是大衛)
潔心
我要告訴一個會讓你吐血、嘔吐、昏倒
的一個消息

我是認真的 這是真的
(有太多人都一時之間難以置信)


世界末日到了~連麗昌姊都要結婚了

重點是

對象是














王峙哥 (真的)


今天青少崇拜後,在青少造成了暴動
地下室,青契恰好要開同工會
光明和佳榮和琪琪還有其他人
全部都在質問他們:
"ㄟ~怎麼會這樣!""搞什麼阿!"

麗昌姊的中國教會歷史成為了記者會

有好多人問了好幾次:"真的假的?"

是真的~雖然好些人無法接受
顧庭嘉還哭了
怎麼會這樣????

他們交往了五個月多了!!
從四月開始,麗昌姊先主動
...

詳情再連絡(或用
email:dav_4220@yahoo.com)

Unknown said...

補充一點:

時間是明年三月底

CHAN Chia-Hsin said...

李潔心你好 :

我是詹佳鑫,是你未來在建中的同學。
你在加拿大那過得好嗎 ?
若你在那兒可以看到用中文打的留言,
請回覆我:
"I can read your comment used in Chinese."

謝謝。

Jesse Lee said...

I can read your comment in Chinese

CHAN Chia-Hsin said...

能用中文就好。
因為我英文很爛......,哈。

我們第一次段考要考
"國 數 英 物 歷 "
第二次考
"國 英 數 生 地 公 "
第三次段考的科目較多,
"國 英 數 物 歷 生 地 公 體 國防通識"
(應該說超多)

現在的進度是 :
國文敎完"師說"了,
現在在敎"廉恥"。
有寫一篇作文題目是:我有一個夢。

數學敎到1-2,
(其實我們班落後其他班很多,進度。)
第一次段考考第一章。

英文敎完第一課而已,
但我相信你應該不用讀英文了吧,
等你回來要敎我英文喔。
(其實我也很想出國留學或當交換學生)

物理敎到第二章。

生物上到很複雜的DNA那邊。

公民有報告要做。去幫助別人,公共服務。(其實很多科都有報告)

地理敎到經緯線。

歷史要上第二章了。

在音樂課我們有唱校歌喔(最好練一下吧)。

希望你在加拿大生活愉快,
你要顧到兩邊真辛苦,
但我知道你一定可以"comeover" !

加油。

CHAN Chia-Hsin said...

http://www.wretch.cc/blog/f5040312311
這是我的無名。

Jesse Lee said...

Thanks for telling me all this. Actually it's studying both curiculums is ok, the school work here isn't very hard. The only more anoying things are the assignments and some of the homework, otherwise, it's fine here.
Do you use Facebook?